Skip to main content

Awan



Kebelakangan ini aku sangat senyap. Murung mungkin. Kadang kadang aku tidak tahu apa yang ada dalam pemikiran aku. Semacam kosong . Semacam bingung.

Bila duduk dalam kalangan keluarga sendiri pun aku tidak mampu nak 'huha huha' macam dulu.

Dia macam hilang diri sendiri. Hilang personaliti diri. Ini petanda apa  ?



Lebih 3 minggu juga aku macam ni.

Kemudian, semalam aku keluar dari rumah nak hantar ayah ke stesen kereta api Sungai Buloh. Mata aku tertancap pada awan putih bersih di langit nan biru. Terus kepala aku yang kosong tu terisi dengan emosi. Emosi gembira. Aku tersenyum . Gila ke aku ini ? Senyum sorang sorang.


Tapi, sungguh beza sangat emosi aku sebelum dan selepas tengok awan di langit. Dia macam setelah aku duduk dalam dunia kosong, awan cantik itu bagi aku harapan. Harapan supaya aku boleh keluar dari kepompong bisu ke dunia nyata.



Someone, tolong lempang pipi aku laju laju bagi sedar.








Comments

- zuhud - said…
Assalammualaikum .:)
tidak dinafikan..segar sungguh melihat awan di langit..dan kadangkala kesegaran itu
memberi kita semangt yang baru
utk menjalani kehidupan seharian..
Seandainya kita rasa lelah dan putus asa..lihatlah langit..di situ kite akan berasa ,kita masih mempunyai harapan..
di saat kita terlalu bangga,lihatlah tanah..agar kita sentiasa mengingati asal usul kejadian kita..

Semangat! he2.. ^^,

Popular posts from this blog

Cara dan Tips Untuk Sembuh dari Depression dan Anxiety

Assalamualaikum semua. Alhamdulillah kali ini baru aku ada kesempatan untuk menulis. Memang sejak dua menjak ini aku selalu fikir macam mana aku nak share ngan korang tips untuk sembuh dari depress and anxiety. Setiap malam aku recall dan flashback balik ke tahun turning point aku dimana peralihan dari masa aku sakit sampai aku sembuh. Apa yang aku buat waktu itu? Apa yang aku amalkan? Okay so aku straight to the point je k. Aku akan share semua amalan yang aku buat so that korang yang sakit pun boleh sama-sama amalkan dan terus sihat . InsyaAllah dengan izin Allah.


Okay first all. Ada empat dimensi penyembuhan. 

1. Biologikal
Perjumpaan dengan pakar psikatri, ubat-ubatan dan sebagainya.

2. Psikologikal
Teknik untuk mengawal dan berhadapan dengan perasaan,pemikiran dan tindakan pesakit.

3. Sosial.
Sokongan dari keluarga dan kawan-kawan

4. Spiritual.
Dari segi agama,hubungan dengan Tuhan.


 Okay kenapa diceritakan tentang dimensi penyembuhan? Kerana setiap dimensi ini perlu. Setiap orang perlu am…

Baju kurung dan kasut sukan .

Termenung jap. Tengah fikir nak post apa. Otak blurrr sebab banyak sangat benda benda kecik yang macam bebola ikan kat tengah berlegar-legar dalam fikiran aku. *apakah ?? I mean assignment, quizess, presentation semua tu dah berkurang. So, macam tulaa. Okay, abaikan . aku merepek je. ( hakikatnya = Assignment takkan berkurang )




Saje letak gambar ni. Rinduu mak ! :')





Pendahuluan aku sangat laaa sadis. Apesal nih ? Apesal aku macam kelu lidah nak berkata-kata. Aku kan Kamus Pustaka Dewan dan Bahasa. Mana hilang vocab melayu aku? Huarggghh!! Ni semua assigment political sciences punya pasal! 5 hari aku hadaapp komputer pastu tibai segala benda pasal politik dalam English . Dalam english plak tu! Kau tau english aku sangatlah menonggeng. Apa kau rasa bila kau ada banyak benda nak cakap , tapi tak terluah sebab kau tak tau istilah khas untuk perkataan itu dalam english.Aku rasa macam ni ..... Bleeerghhhhhh ! Penat ! Sekejap sekejap gi google translate. Pastuh plak si Pak Google…

Cinta

Hari-hari stalk. Hari-hari doa. Hari-hari sebut namanya dalm hati. Bila hujan , terus baca doa supaya suatu hari nanti aku disatukan dengannya. Tapi sayang dia dah bertunang. Aku tak tau lah sama ada betul atau tak dia dah bertunang. Tapi kawan aku merangkap jadi orang tengah untuk bercakap dengannya kata dia dah tunang.  Aku fikir aku lah tunangnya, tapi sangkaan aku meleset. Dan aku kecewa. Perasaan saat tau dia bertunang, rasa macam kena langgar dengan kereta api .


Dia dah prepare untuk kahwin dengan tunangnya dah pun. Tapi apa maksud status di facebook  yang aku pernah baca dulu. Yang kitorang saling balas membalas status facebook itu. It's like we communicate to each other without talking at all. Semacam saling memahami. Dan hanya kami je yang faham, dalam dunia kami sahaja. Adakah itu khayalan atau kebetulan?


Bila aku post video aku main piano lagu Ed Shereen, dia post berkenaan muzik selepas beberapa hari. Bila aku post video berkenaan adik aku yang belajar di UK, yang di p…