July 9, 2011

Kosong

Kalau aku cakap aku tengah menangis , korang percaya tak ? *sambil kesat air mata. sighh.





Aku speechless. Sebab lately ni aku tak banyak cakap tapi banyak berfikir. Aku banyak mendengar dari meluahkan. Aku lebih menjaga hati dari mengekspressikan diri.


Dan , paling aku rasa bersalah sangat aku banyak buat dosa . Hati tak terhijab, mata tak dijaga , telinga mendengar itu dan ini,

tapi mulut je senyap.



Senyap sebab speechless.



Bila aku senyap , mulalah aku stress. *makan coklat banyakbanyak .

Bila aku senyap, orang fikir aku badmood pula.


Padahal aku penat. Aku penat nak happykan korang je. Tapi aku? Ada korang fikir?




Yer, aku mengaku. Inilah aku. Pathetic nyaa hidup. Tapi nak wat cane. kawan aku cakap , 'Erti hidup pada memberi'. Betul laa tu. :)

Abaikan itu.





Perasaan aku sekarang ni.


Ya Allah, aku rasa makin jauh dari Mu. Aku lalai sekejap. Ampunkan aku Ya Allah.
Aku rasa kosong sebab aku makin jauh dariMu. Isikanlah hatiku dengan santapan rohani.




• “Apabila Al Quran itu dibacakan, maka dengar kepadanya dan perhatikan betul-betul supaya kamu dapat rahmat – dan ingatlah Tuhan kamu dalam hati kamu – dan rendahkanlah diri dan amatilah kesannya. Dan janganlah kamu keraskan pertuturan diwaktu pagi dan petang – dan janganlah pula kamu termasuk orang-orang yang lalai.” (7:204-205)


That little GUILT conscience you have in your heart is a gift from Allah that can save you.

Consider yourself blessed that Allah swt loves you enough to put that feeling in your heart in the first place so that you can use it as a means TO GET CLOSER TO HIM.

Imagine.



p/s : sekarang dah pukul 3.52 am. Siapa yang masih online tu, jom tahajud !

2 comments:

khairunnisa izahar said...

syida..be strong k :)jgn stress sgt..

Syahida _Masri said...

khai,

yeaah . Aku kan kental. alwayys. :)
btw, thanks !