June 8, 2011

Day Six - Five people who mean a lot (in no order whatsoever)

Ya Allah penatnyaaa jadi seorang isteri dan ibu !!! Rasa letih sangat ! Exhausted ! Asal tetiba aku cakap macam tu ? Sebab dari pagi tadi lagi aku buat kerja suri rumah tangga tanpa henti . Non-stop !




Bangun tidor lepas subuh terus sapu bilik aku , bilik adik , bilik makayah.
Lepas tu kemas katil , rak buku , baju baju baju dalam almari .
Then , basuh baju manual . Manual tauu , pakai tangan . Tak main laa mesen basuh. 3 jam baru selesai . Fuuuh !
Pastu , turun buat sarapan , makan.
Buang sampah .
Then , siang ayam dan ikan yang baru beli kat pasar .
Pastu masak untuk makan tengah hari plak. Tanak nasi ,kupas bawang ,potong dan blend terus. Goreng ayam , buat sayur kuah ikan bilis then tolong mak masak ketam cili api.


sebenarnyaa muka aku tak senyum pun cam dalam gambar ini. Penat weii, muka penat .



Pastu ni baru dapat rehat sekejap. Kang petang ini nak basuh kereta pastu siram pokok bunga . Mak aiihhh ! Rajinnya aku hari ini. Bukan apa, bibik aku dah habis kontrak. Dia dah balik negara tercinta dia kat Endon sanaa. So, takkan aku nak biarkan mak aku sorang je buat semua kerja kerja kat rumah ini . Tanak aku di cop anak derhaka . Nau'zubillahh.



Lagipun aku sorang je perempuan dalam familyy nih. Nak harapkan adik adik lelaki akuu ? Sampaii kiamat pun tak bergerak weii. Sadis ! Lebih lebih lagi aku nak jadi perempuan melayu terakhir yang pandai masak , pandai jahit , pandai kemas rumah , pandai bawa diri. Eceeeh , semuaa lah aku nak pandai . Biar senang sikit masa depan. Hehee. Okayy , macam dah lari tajuk. HAHA.



Sebenarnya aku nak post tentang cabaran 10 hari tu. Aiseeeh . Hehee.
Kali ini tentang 5 orang terpenting dalam hidup aku :


1) Semesttinya laaa Mak dan Ayah aku ! Tiada parents yang lebih baik dari mereka berdua. Sayang selamanya sampai mati .


2) Sahabat dan kawankawan akuu. Kalau diorang tak ada hidup aku sunyi.


3) Adik adik akuu yang nakal , annoying dan comel :D


4) Si dia yang dah tertulis namanya di Luh Mahfuz . Allah tau yang terbaik !


5) Nabi Muhammad S.A.W . Sungguh aku rindu nak bertemunya. :')




Hurmmm, dah siap ! hehee


Sekarang aku tengah fikirkan . Mana satu lagi best ?

Antara

1) kita rasa diignore , tapi hakikatnya always diingati ke atau
2) kita selalu dilayan hanya sekadar menghilangkan bosan .

Mana satu menjadi pilihan ?

2 comments:

Amie 구름. said...

kita rasa diignore , tapi hakikatnya always diingati ? haha. i prefer that kot.

Syahida _Masri said...

kan ? kite pun prefer yang tu. insyaAllah dengan jarangnya berhubung hati lebih terjagaa.

ingati dalam doa sudah lebih dari cukup :)