Skip to main content

Kitorang jumpa Tiz Zaqyah dengan Remy Ishak. Sila jeles sekarang .

Korang kena tipu. Kitorang cuma tengok lakonan diorang je. Okayy, boleh tekan butang pangkah kat atas belah kanan sekali. Babai !!



Cantek kot poster dia . Eh, ini orang panggil poster ke hapee ?



Yang ni pun cantek. Saje nak letak gambar ni. Bagi ada aura Nur Kasih sikit. hehehee.


Eh , tengok semangat sangat upload gambar sampai lupa bagi salam. Assalamualaikum !

Sebelum itu nak bagitauu , aku menulis post kali ini sambil dengar laguu jiwang kat blog mamat ni . SINI . Macam syok je. Baru semangat sikit nak menulis. hehee.





Semalam aku pergi Midveli dengan harapan dapat jumpa dia. Eh , bukan ! Dengan harapan dapat jumpa kawankawan BRP . Kitorang tengok Nur Kasih The Movie . Bestt yaww! BEST bukan yang sekadar sebut di mulut je tapi BEST yang memang betulbetul best dari segi emosi , katakata dan penghayatan. Sila sebut perkataan BEST dengan penuh emosi sekarang. * apa jadahnya ? hahaa. abaikan ..



Dari kiri Ani , aku , Nanie , Kina dan Aisyah :)

Time ini lepas habiss tonton wayang . Ada gak yang batakbatak macam tangkap gambar kat poster 'Nur Kasih' ni . Termasuklaa kitorang . Hehee.


Barisan pelakon Nur Kasih The Movie - Tiz Zaqyah , Remy Ishak , Fizz Fairuz , Mia Sara Nasuha , yang lain tak kenal


Aku ingat nak ulas cerita ini tapii , payahlaah nak bagi sinopsis sebab kisah dia agak complicated lagipun lajuu gila jalan cerita dia . Lebihlebih lagi bila dah sampai part hujunghujung . Aku banyak kali macam 'Eh, apesal jadi cani? ' dan ' Apakah? Aku tak faham.' dan ' Tangan perempuan tua sape tu ? Mata sape ? ' dan ' WHAT THE??' Tapi last sekali aku macam 'Ouuuhhhh , ruparupanya macam tu kisah dia' sambil tersenyum faham. Nampak tak betapa bijaknya Khabir Bhatia nak berdialog dengan aku? HAHA.


Penyangnya Nur macam akuu. *okayy , korang boleh muntah sekarang.






Dan hero dia hensem laa seposen. Seposen je tak lebih .



Dan korang takkan rasa rugi RM 9.00 untuk tiket wayang tu sebab memang berbaloilaah. Dan aku rasa macam patut up lagi harga tiket. hahaa. Lebih kurang macam HMM je sinematografi dia. Cantik sangat masa penggambaraan kat Jordan. Kat Sekinchan , Kedah pun cantek. Menghijau je padi tu.


Secara jujurnya memang aku banyak kali rasa macam nak nangis je sebab tabah betul Nur Amina tu tempuh hidup dia di samping suaminya Adam. Btw, nama penuh Adam adalah Adam Hassan.


Nur Amina bukan sekadar penyayang , tapi romantik juga . hee.




Banyak babak yang sedih, sadis , berdebar, bahagia dan kelakar. Part kelakar tu bila ada Mia Sara . Budak kecik yang comeyy omeyy sangat. Aku mula suka kat budak kecil ni dari lakonan dia dalam Drama ADAMAYA. (nampak tak pengarah macam kekangan idea nak bagi nama hero. Kenapa mesti nama Adam ? )


Comeyy kan ?



Bestnya kalau aku ada adik perempuan ! I love kids tauu ! Sangatsangat . :)


So, korang haruslah tengok dan rasa sendiri macam mana cerita dia. Sebab bagi aku inilah cerita Islamik Malaysia pertama yang memang best dan banyak sangat mesej yang dia nak sampaikan. Contohnya part ni :

Ustaz yang Remy Ishak ajak untuk mendidik budakbudak jalanan tu sangat close-minded. Semua dia nak cop haram tanpa bagi peluang langsung kat mereka. That's whylaah ada sesetengah orang susah nak approach islam syumul sebab adanya golongan ustaz cani. Haissh , sepatutnya kita kena terima diorang seadanya then barulah tanamkan santapan rohani tu sikit demi sikit. Ni tidak , terus mengutuk budakbudak ini. Kita hanyalah penyeru bukan pernghukum. Itu pendapat aku yang hina ni laa. Aku pun kadangkadang cepat menghukum orang. Ish3.

Dan ada lagi satu part Nur Amina dengan Jehan Miskin. Bila Nur cakap 'Rezeki saya di tangan tuhan , bukan di tangan encik ' Terdiam terus si Jehan yang konon 'open-minded' gilaa lah tu. Ada ke dia nak suruh si Nur yang bertudung ni reka satu bangunan untuk port clubbing ? What the ? Manusia manusia , tak faham akuu. So, maknanya kat sini dalam bekerja kita kena kuat dan bijak memilih nafkah. Jangan dicampur adukkan halal dan haram, bimbang rezeki tu menjadi syubhah atau was-was. Betul tak ?


Lepas habis je tengok Nur Kasih , kitorang bergegas untuk solat zuhur, then singgah pasaraya Jusco jap . Sempat pulak snap picture ala-ala kat oversea. Walhal tu kat bahagian buah-buahan dalam pasar tu je. HAHAHA



Lepak jap. Seronok gilaa kalau hangout dengan depa nih.

Okayy , itu saje post aku kali ini. Penat sudaaaah.

Ouhh ye tadi aku jalanjalan kat blog INI , pastu ternampak laa satu post dia. Kalau aku rasa bosanbosan maybe aku buat laa kot. Ini haa bendanyaa .


Day One - Ten things you want to say to different people
Day Two - Nine things about yourself
Day Three - Eight ways to win your heart
Day Four - Seven things that cross your mind a lot
Day Five - Six things you wish you'd never done
Day Six - Five people who mean a lot (in no order whatsoever)
Day Seven - Four turn offs
Day Eight - Three turn ons
Day Nine - Two smileys that describe your life right now
Day Ten - One confession


Sepuluh harii kena update. tayah nak rajeng sangatlaah , Syahida. Bukubuku kau tu bila nak habis baca ? Haa ? *okayy , aku senyap. Lepas ini tengoklah cane nak update ke tak.

That's all. Salam.

Comments

iqin othman said…
HOYEAH! ada orang teman lagi. :D
syahida _masri said…
hehee , teman tapi tapi mesra !
syahida _masri said…
farhan ruselan,

best kan ? tengok tauu tauu ! hee.
melle amir said…
lah, ingatkan jumpa betul betul
syahida _masri said…
yes , kena tipuu. hahaa
Zahra Ameerah said…
sya, ape ending dy?
muahaha. sila bgtau akk ye
syahida _masri said…
ending dia ? lastlast dia tak kawin lain sebab adam mati sakit tua. so, aidil jaga dia. ops, kan dah kantoii . adess!
Anonymous said…
SERIUS BEST cerita Nur Kasih.Tengok kat maner,awak? -syamer-
cik siput said…
bes2,.hehehe,.:)
syahida _masri said…
syamer,

tengok kat Mid je.
syahida _masri said…
cik siput akak nanie,

hehee, best en. *blinkblink!
zahirahharyati said…
alhhh!!!!!! kenapa cerita. tak surprise dah..huhu :P
syahida _masri said…
zahirahharyati,

adesss, dah orang tanya kite jawab laa. sob3
saraa said…
alolo nak tengok jugak nur kasih..tak sempat :'(
syahida _masri said…
sempatlah .. sempat. pi tengok sekarang !
Adam said…
tgk entry punye panjang pun tau dah betapa best! haha
syahida _masri said…
HAHA. nice guess. :)
-iNtaN- said…
salam kembali syahida~

aha~
rasa dah hampir 2 tahun xtengok cerita melayu. sadis yul, kan?
(=.=!)

best ek cerita ni?
-iNtaN- said…
*tul

typo~
haha. ^_^"
syahida _masri said…
Intan ,

mestii laa BEST ! dah siap cerita kat blog lagii. hehee. takpe nanti boleh tengok download . kan? :)
Zahra Ameerah said…
haha. time kasih btau ending. hehe.
syahida _masri said…
samasama, kak ! hee

Popular posts from this blog

Baju kurung dan kasut sukan .

Termenung jap. Tengah fikir nak post apa. Otak blurrr sebab banyak sangat benda benda kecik yang macam bebola ikan kat tengah berlegar-legar dalam fikiran aku. *apakah ?? I mean assignment, quizess, presentation semua tu dah berkurang. So, macam tulaa. Okay, abaikan . aku merepek je. ( hakikatnya = Assignment takkan berkurang )




Saje letak gambar ni. Rinduu mak ! :')





Pendahuluan aku sangat laaa sadis. Apesal nih ? Apesal aku macam kelu lidah nak berkata-kata. Aku kan Kamus Pustaka Dewan dan Bahasa. Mana hilang vocab melayu aku? Huarggghh!! Ni semua assigment political sciences punya pasal! 5 hari aku hadaapp komputer pastu tibai segala benda pasal politik dalam English . Dalam english plak tu! Kau tau english aku sangatlah menonggeng. Apa kau rasa bila kau ada banyak benda nak cakap , tapi tak terluah sebab kau tak tau istilah khas untuk perkataan itu dalam english.Aku rasa macam ni ..... Bleeerghhhhhh ! Penat ! Sekejap sekejap gi google translate. Pastuh plak si Pak Google…

Heliza Tiru Style Aku. Tak boleh blaaa.

Ok, korang kena tipu. HAHA. Aku yang berangan-angan nak tiru style dia adalah. Hehee.




Wow, sungguh ! Dia memang canteeek. tapi part mekap tebal aku tak berkenan.



Aku suka heliza sangat-sangat! Sebab dia macam aku. Ke aku macam dia ? HAHA. Ntah laa, tapi yang pasti aku suka semua pakaian dia. Up-to-date dan bergaya tapi pada masa yang sama still menutup aurat. Artis Paling Sopan Berpakaian jatuh kepada Heliza Helmi. Tahniah !



Rajengnya study


Lagi satu en, dia ni bukannya sopan sangat sesopan pakaian dia, perangai dia pun gila-gila tau. Sengal semacam je. Aku selalu follow blog dia dan page kat fesbuk. Memang senget sikit kepala dia tapi dia suka publish status yang islamik, selalu ajak kita solat , saling mengingatkan antara satu sama lain. Sukalah dia. hehee.




Family dia. Happy je.



Stylenya baju dia. ;D




Comey. Hee.




Sengal uh dia. Time ni dia kat universiti. Dalam kuliah.




Kan aku dah cakap dia sengal. HAHA !




Aku suka ini. Sebab dia berjubah. :)




Ada video dia nyanyi lagu Chord G ni. Best ! Try…

Tak ada tajuk . Tapi ada makna :)

Testing testing ! Akhirnya aku update gak blog neh. Tah kenapa aku rasa sejak 3 post yang the latest aku rasa macam tatau nak post apa . Pakat tulis je secara random. Cam tak ada point sangat laa nak sampaikan. Hehehe. Maybe sebab dah sambung belajar. Kekangan masa sikit.





The girlss Sagarianz . Hari tu kitorang pergi pameran Crafty kat JayaOne, Petaling Jaya. :)


Tempat ni cantik gak uh. Hehee.



Sebenarnya nak bagitauu ni , yang aku dah berjaya pakai tudung labuh balik ! Yeaaay !! Alhamdulillah. Rasa seronok yang tak terhingga sebab rinduu sangat penampilan doludolu. Nak nangis rasa sebab masih ada keinsafan dalam diri. *Asal kau , syahida ?? Perlulaa sampai nak nangis ? Mestilaah , ingat senang ke nak bermujahadah ni ? Takpe , Innallah ma'ana. ^_^ Sesungguhnya Allah bersama kita .




Sejak kebelakangan ni aku selalu layan lagu Istikharah Cinta by Sigma . Lagu yang terpasang kat blog aku inilaa. ^_^ Ni lirik dia :


Istikharah Cinta

Album : Istikharah Cinta
Munsyid : Sigma

Bersaksi cinta diat…