Skip to main content

Buku kawan aku .

Salam , hai semua ! Sihat ? Aku harap korang sihat walafiat. Kalau tak sihat makan ubat tauuu tauu ! . *bajet macam ada orang baca blog kau , syahida . perasan . =.=



Ce teka ce teka ni apa ?? Macam bahan yang nak dikitar semula en ?





Okaaayyy , ini sebenarnya novel-novel yang aku baca sejak aku darjah empat . Banyak tak banyak ? Oh , nampak kain telekung aku . Heee.





HAHA , aku memang bersahabat baik dengan buku-buku , dari dulu lagi .





Macam annoying kan tunjuk sampai tiga keping gambar yang sama . Eh , tak sama okayy . Sudut kamera tu lain . Perhatikan elok elok.


So , cuti yang agak panjang ini , aku akan semakin rapat dengan bukubuku . Aku memang dah lama berkawan dengan bukubuku , maklumlaa aku kan tak banyak cakap dan tak ramai kawan . Membosankan plak tu , sape je yang nak kawan dengan aku .Sob3x. Bukubuku je yang setia dengan aku. *asal kau buat ayat feeling sedih konon syahdu nih ? what eva ~




Rasanya sempat tak kalau aku nak post pasal PWTC hari tu ? Sukatilaa , aku nak post gak . Hari tu , aku pergi PWTC sebab ada bookfair . Aku pergi dua kali .Kali pertama aku pergi dengan kawan baik aku kat UIA . Anis Amirah namanya .


Tigabelas bijik novel yang aku beli. Rasa macam tak percaya aku seboros ni. Hehee.


Memang berkualitilah masa yang aku peruntukkan time tuh . Sebab sempat cekau tigabelas bijik buku . Sian mira dia follow je ke mana booth aku nak pergi . Pastu balik pulak dia tolong bawakkan bukubuku yang berat tu . Dia bawak semua sekali ! Aku ? Aku bawa badan je . Tak patut betullah . Huhuuu. Tapi , dia pun faham aku ni tak boleh angkat barang berat ,nanti sakit kaki. Sayang gak dia kat aku ! Heheehe.




Buku ini yang paling aku tercaricari sekali. 'Act like a Lady , Think like a Man ' . Buku psikologi tentang lelaki dan perempuan . Best !



Inilah Mira . Bestfriend aku dikala susah dan senang . :)



Pastu , singgah makan jap . Okayy , abaikan muka aku yang macam pelik tu. Aku macam biasa , kalau makan kat luar mesti order epal juice .



Gambar feeling feeling konon macam ada orang tangkap dari atas. Padahal snap picture tu sendiri sambil mendongak kepala. Kat atas tu ada cermin . Macam cool yaww. hahaa.




Then , kali kedua aku pergi dengan kawankawan BRP . Maisarah , Adlena dan adik Adleena , Afzan . Yang ni tak payah cakaplaa. Kalau keluar dengan diorang aku rasa macam tak cukup nafas nak sambung gelak dengan lawaklawak merepek diorang .


Ada saje benda yang diluar jangkaan berlaku. Aku na cerita panjang sangatlah pulak . Ceritalah sikit enn. Dalam bentuk point . Tapi banyak peritiwa dalam tren je. Time kat PWTC semua okayyy . Tak ada hal.




*gambar tak ada kena mengena dengan peritiwa yang diceritakan . Aku pakat letak je.

1) Adleena hampir sipisipi nak tertinggal tren tapi muka dia relaks , tenang dan bersahaja walhal aku, mai ngan adik dia dah masuk dalam perut tren dah pun. Kitorang bersungguh gila tahan pintu tren tu supaya ternganga luas untuk adleena , tapi dia berjalan lenggang gilaa. Rasa macam 'apakah' (?) . Tau tak , time tu dah malam gilaa , takkan kitorang nak tinggalkan dia sorangsorang. Bahaya kot. At last , dia cakap dia tenang sebab time tu dia tengah fikirkan tarikh hari ini hari berapa haribulan ? What the fishhh ?




2) Pastu Afzan punya beg galas tersepit kat pintu tren tuh .So, maknanya badan dia statik dan tak leh nak gerak kat depan pintu sebab beg yang dia galas kena cepit kuat . Yang mai ni pulak bukan mai semangat dan gelabah gila nak selamatkan beg tu . Macammacam cara dia buat. Aku plak tengok je laa sambil tergelak gilaaa gilaaa. Korang kena tengok sendiri macam mana Mai jadi HERO UNTUK SELAMATKAN BEG TERSEPIT TU . HAHAHA XD




3) Kitorang salah stesen. Sepatutnya amek stesen Rawang tapi tetibe tertukar stesen hapee ntah . Pastu kena gelak dengan mamat dua orang sebab hal ini. Kitorang pun apa lagii , keluar dari pintu tren dengan muka tebal sebab dari peristiwa adleena hampir nak tertinggal tren , dengan beg afzan tercepit memang riuh dan kecoh gila satu tren. Semua orang yang tengok peristiwa tadi tu gelakkan aje. So, it means cam tak berbaloi laa kitorang berusaha gila kejar tren ni. PADAHAL SALAH NAIK TREN . What the ??




4) Pastuh , singgah toilet jap . Boleh plak adleena terpatahkan bekas sabun basuh tangan yang melekat kat dinding . Pastu semua biarkan saje. Gagahnya adleena buat aksi stunt ala - ala James Bonng tu. Serius kelakar dan spontan .






5) Lepas tu , masa salah naik tren ,aku tersalah bagi information kat seorang kakak ini. Dia tanya 'Dik, tren ni nak ke Sungai Buloh en ? ' Aku plak tengah gelabah nak tolong mai selamatkan adleena dan beg tercepit terus berkata ' Ya , kak ! Ini memang tren nak ke Sungai Buloh !! ' *nampak tak betapa semangatnya aku menjawab soalan kakak tu. Sebab time tuh mind set aku memang yakin nak ke SB padahal salah tren . Kakak itu pun percaya je cakap aku . Tapi lastlast salah stesen . Kesian dia . Semua salah aku . Sorry , kak. Saya tak sengajaa. Huhuuu. Saya pong salah naik tren gak . Sob3x.




6 ) Hurmmm , lepas tu apa lagi ek ? Tu je laa kot . Ya Allah , daripada nak dijadikan point point pun TERpanjang gak aku storyy. Aiseh , dah memang panjang cerita dia. Nak wat cane. Hehehee. Maybe siapa yang baca agak payahlah nak rasa kelakar tu. Tapi setiap kali aku teringat balik kisah ini , kompem aku gelak. Gelak yang bukan biasabiasa tu. Tapi gelak seolah-olah peritiwa ni baru je berlaku. HAHA. XD



Eh , ada lagi gambar pandang atas macam ni ? Hehehe , style yawww.


Okayy , rajeng plak aku post kisah ini. Sebab aku memang free pun . Hari ni Hari Guru . Saya ucapkan Selamat Hari Cikgu buat cikgucikgu di Sekolah Kebangsaan Bandar Baru Sungai Buloh , SMKA Kuala Selangor , SMKA Tok Jiring , SMKA Kuala Lumpur , SMK Bukit Rahman Putra dan CFS IIUM , Petaling Jaya . Terima kasih atas segala ilmu dan peluh keringat yang dicurahkan kepada saya selama didikan cikgucikgu.

"Ya Allah, tutuplah aib guruku dari penglihatanku dan janganlah hilangkan berkat ilmunya dariku"


Esok plak Wesak Dayy , aku memang tak sambut . So, tatau nak bagi ucapan apa. Rabu , nak pergi sekolah sengan Aisyah Masran dan Maisarah sebab nak amek sijil SPM.

Khamis , aku dan SAGARIANZ tengok wayang Movie Nur Kasih. Tak sabarnya !! . Hehehee.

Jumaat , hari yang mulia. May Allah bless me. Ameen ~

That's all. Tatataaaaa ~

Comments

nizzalsyafiq said…
adleena dgn mai sik dapat dipisahkan.aha
farhan ruselan said…
aku baca la blog kau..hehe'woi..mane smkbbsb?kau tertinggal ke??hehe'
nemesis3891 said…
wei, aku taknak kutuk. komen je. hehe.

asal novel2 tu banyak yang lama?

and koleksi novel kau dahsyat gilaaaaaaaaaa...

kalau gabung mak aku punya dengan aku punya pun, ko menang jugak. gila dasat.
oh ye, patutlah. mak aku suka pinjam je. huhu
syahida _masri said…
nizzalsyafiq

mereka berdua macam isi dengan kuku . memang alwayss samasama. kan mai ? haha
syahida _masri said…
farhan ruselan ,


ehh , aku mana sekolah situu. menumpang je kot sekejap. tetibe aku rasa terasing .
syahida _masri said…
abrar ,


aku memang ulatbuku tegar dari duluu. so, jangan terkejut ye. hehehe
aku islam said…
banyaknya buku novel... hebat.. :)
syahida _masri said…
heheee , suka berdamping dengan buku. :)
munirah said…
best nye suke mebace :D saya kurang lah :D haha
melle amir said…
13 novel? banyak gila =,=
syahida _masri said…
munirah

bacaa buku paling selepas ranking lepak dengan kawankawan :)
syahida _masri said…
melle amir ,

eh baruu sikit . keh3 XD
fathiah said…
banyak nye novel......
syahida _masri said…
fathiah ,

heee , nak pinjam ? boley je. :)
wah.byknye buku2 y menarik 2..
syahida _masri said…
err, tak ada buku yang tak menaarik. hee. :)
+akufobia+ said…
saya bukan ulat novel.hee.

woaa.tok jiring ke dulu.

ngaa.vandalisme.
syahida _masri said…
akufobia,

yup tok jiring masa form 3 . apa yg vandalisme ?
cik bunbun said…
mak aihhh. banyaknyeeee. hahaha. bunbun lagi suka komik dari novel. tapi novel layan jugakk. kalau ada novel best2 sila buat review okeehh! baru ade idea buku ape nak beli tym pesta buku tahun depan. hehe
syahida _masri said…
ouhh , komik pong bestt gak do ! hehee, tapi nivel tetap di hati. btw, asal nama bunbun ? comeyy nyaa. haha :D
syahida _masri said…
novel * typo haissh , asek typo saje.

Popular posts from this blog

Mini Showcase Fitri Haris

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.


Hari ni nak sambung post yang lepas. Pasal Mini Showcase Fitri. Actually aku tau last minit pasal showcase ini, ada ajak sorang kawan aku ini minta temankan sekali, last minit juga. Then, untuk dijadikan cerita, aku pun bertolaklah dari rumah pukul 11. Bajet 2 jam perjalanan. Sebab event tu start pukul 1.30 kat UKM. Sampai je kat Stesen UKM aku solat dulu. Then naik teksi terus straight ke UKM. Aku tak keseorangan sebab kebetulan kawan aku yang sama-sama belajar kat kolej KPAKK pun join gak. Terus nampak dia kat depan pintu nak daftar tu. Salam salam dan tanya khabar gaya macam dah lama kenal padahal masa belajar dulu tak pernah pulak borak ngan dia,Then aku terus  duduk sebelah dia dan kawan dia. Kawan yang kata nak teman aku tu, tetibe cancel last minit. Gerak hati aku dah agak dah dia tak jadi teman. Berhuhuhu je lah aku.





Sampai-sampai je terus daftar dan bayar rm8. Fitri kata dia tak ambil sesen pun duit rm8 tu, tapi dia salurkan duit tu…

Baju kurung dan kasut sukan .

Termenung jap. Tengah fikir nak post apa. Otak blurrr sebab banyak sangat benda benda kecik yang macam bebola ikan kat tengah berlegar-legar dalam fikiran aku. *apakah ?? I mean assignment, quizess, presentation semua tu dah berkurang. So, macam tulaa. Okay, abaikan . aku merepek je. ( hakikatnya = Assignment takkan berkurang )




Saje letak gambar ni. Rinduu mak ! :')





Pendahuluan aku sangat laaa sadis. Apesal nih ? Apesal aku macam kelu lidah nak berkata-kata. Aku kan Kamus Pustaka Dewan dan Bahasa. Mana hilang vocab melayu aku? Huarggghh!! Ni semua assigment political sciences punya pasal! 5 hari aku hadaapp komputer pastu tibai segala benda pasal politik dalam English . Dalam english plak tu! Kau tau english aku sangatlah menonggeng. Apa kau rasa bila kau ada banyak benda nak cakap , tapi tak terluah sebab kau tak tau istilah khas untuk perkataan itu dalam english.Aku rasa macam ni ..... Bleeerghhhhhh ! Penat ! Sekejap sekejap gi google translate. Pastuh plak si Pak Google…

Heliza Tiru Style Aku. Tak boleh blaaa.

Ok, korang kena tipu. HAHA. Aku yang berangan-angan nak tiru style dia adalah. Hehee.




Wow, sungguh ! Dia memang canteeek. tapi part mekap tebal aku tak berkenan.



Aku suka heliza sangat-sangat! Sebab dia macam aku. Ke aku macam dia ? HAHA. Ntah laa, tapi yang pasti aku suka semua pakaian dia. Up-to-date dan bergaya tapi pada masa yang sama still menutup aurat. Artis Paling Sopan Berpakaian jatuh kepada Heliza Helmi. Tahniah !



Rajengnya study


Lagi satu en, dia ni bukannya sopan sangat sesopan pakaian dia, perangai dia pun gila-gila tau. Sengal semacam je. Aku selalu follow blog dia dan page kat fesbuk. Memang senget sikit kepala dia tapi dia suka publish status yang islamik, selalu ajak kita solat , saling mengingatkan antara satu sama lain. Sukalah dia. hehee.




Family dia. Happy je.



Stylenya baju dia. ;D




Comey. Hee.




Sengal uh dia. Time ni dia kat universiti. Dalam kuliah.




Kan aku dah cakap dia sengal. HAHA !




Aku suka ini. Sebab dia berjubah. :)




Ada video dia nyanyi lagu Chord G ni. Best ! Try…