April 10, 2011

Izinkan aku

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.


Aku menulis dalam gelap. Walau menangis, tiada yang nampak. Lebih-lebih lagi tangisan dalam hati. Yang lama dipendam , tinggal masa untuk diluah. Pada Illahi.



Tuhan, izinkan aku menjadi diriku. Terseksa rasanya menjadi seseorang yang di'design'kan insan lain. Inilah bahananya jika rasa empati untuk orang lain, melebihi untuk diri sendiri.



Aku keliru. Namun tak sekeliru dulu. Nak kata jelas, mungkin ya mungkin tidak. Namun, aku tak yakin. Aku berani meluahkan diriku, tapi tak semua suka. Bila aku adalah aku, ramai yang mempertikai. Taukah kalian , bahawa ini sememamngnya aku ?


Aku berjiwa rock, korang susah ke ? Bahasa aku kasar, aku tuju pada korang ke ? Aku tomboi , korang ambil peduli ke ? Tak payah nak hairan sangat lah. Salah korang sebab terlalu meletakkan high expectation yang tinggi pada aku.



Aku memang begini sejak azali, cuma fizikal luaran aku menutup semua tu hanya sebab aku berbaju kurung dan bertudung labuh. Haaaiiissshhh, pelik aku. I'm not a type of adorable and gentle woman. But I'm weird, awkward and loud. I dare to be different.



So, sudah-sudahlah manusia. Aku dah tak larat nak layan korang. Penat tau tak ? Cuma aku harap aku dapat bertudung labuh macam dulu dan still menjadi diri aku yang sebenar. That's all.


p/s ; i miss my old me and i miss my sahabat. :'(