April 4, 2010

Adakah aku dianggap kawan??



      Adakah aku dianggap kawan jika aku bertanyakan msalahnya, tp dia hanya mnjawab ' xde ape2..dah ok skrg.', dan jika aku cuba utk mmbahagiakan dirinya, tapi dia lebih gembira di samping teman2 lain, dan sekiranya aku mnasihatkannya dgn unsur2 dakwah, tp dia hanya tersenyum namun mengabaikan nasihatku, dan jika saban waktu mngingatinya dlm doaku namun dia sdikit pun tidak mengingati ku... Adakah aku dianggap kawan bagi dirinya?? 

Tuhan, Kau bukakanlah pintu hati kawan ku..aku sangat menyayangi dirinya..

Aku tak mahu dirinya leka dan lalai dalam angan2 yang belum pasti mnjadi kenyataan... 

Ampunkanlah segala dosa2nya, kerana hatinya cukup rapuh, 

Mekarkan keampunan kepadanya, kerana dia hambaMu yang y mudah ditarbiah...

Berilah peluang bg drinya utk mengenali agamaMu yang Indah..
Ameen.....



4 comments:

insan biasa said...

assalamualaikum..

emm..aku doakan begitu juga sekiranya apa yang kau katakan betul..

dan doakan aku sekali..nmpk mcm sesuai untuk aku je..haha'

~::sya_mujahidah::~ said...

wassalam
erm, ko rase ni utk ko ke? caner kalau bukan?
hhuhu...

insan biasa said...

mksud aku doa tu mcm bole utk aku la..

yg lain2x tu xtawu la..tp xpe kalau itu aku..sbb aku xterase lgsg pon..haha'

~::sya_mujahidah::~ said...

haha! yer,doa tu aku sedekahkn utk ko sekali..but act, aku mksudkn org lain.. nasib baik ko x terase nt x tidur mlm ko asek trkenang! hahaa..;p