September 23, 2009

Raya Raya Raya!!!


Ni dia ragam kami masa pagi raya...
kuang2x...
macam2 gelagat ..
huhu



mak n ayah tgh tgk anak2 dia pakai sampin. dah besar panjang pun x reti2 nk pakai lg...




haziq terhegeh2 nk pakai sampin...org last sekali bersiap...




ihsan cam nak cari pasal plak pagi2 raya ni...naper? ade hutang ngan akak??





atif n ajwad yg tomey....korg smart lah pakai baju melayu..cam nak gi kahwin..haha!






asyraf malu2 kambing mintak maaf ngan ayah..maklumlah, dah sedar byk wat salah...


ajwad paling semngat nk raya! alar...nk mulakan operasi kutip duit raye je lebih!



Pagi raya pertama, family ana still kt umah lagi...
lepas sembhyang raya kitorg sarapan kenyang2
pastuh baru bertolak gi Johor...



aiseh, sorg jer perempuan? saperlah tu??


hijau giler tahun ni. thn depan warna kelabu taik anjing plak lah!


perjalanan ke johor letih betul...
tidor jer sepanjang nk balik kg tuh...
lpas tu bgun tidor,
dgr lagu raya, tgk adik bergadoh dlm kereta,
termenung kt luar tingkap kereta
urghh,
aktiviti yg mmbosankan!

lama sungguh nak sampai ke destinasi yg dituju
last2, lepas asar baru smpai....
alhamdulillah...
masa kua dr kereta tu
rasa BAHAGIA giler!!
hehe....almaklumlah, adik2 ramai sgt
sempit woo...

wah seonok nyer jumpe nenek n pakcik makcik...
paling best jumpe sepupu!!
best giler!!
borak2 n makan2 ngan diorg...
coz lama sgt x jumpe
dah 2 thn x balik kan..
tapi sepupu laki ana x layan sangat...
mgkin faktor jantina menghalangnya kot....
duduklah korg jauh2 yer...
jgn nak nyibuk kt sini..

yelah, ana klu ckp mmg x igt dunia..
susah nk berhenti..
haha!
padahal ckp benda x berfaedah jer..
alar, borak2 kosong...
bilalah tabiat buruk ni nak hilang?
xperlah...
jadikan hobi..
hehe...


oklah ader lg gmbr kt kampung...
tapi, x leyh nk masuk dlm komputer...

ni ader gmbr aksi berani adik ana...
'Ajwad da Nano'
dia jadi cam tuh coz terlebih excited nk balik kg...
haha!!



gaya menonggeng ala2 cipan nak beranak ...meh ramai2 kite gelakkan die....haha!!

abaikan background belakang...memang bersepah sejak azali lg umah ana tu...
raya kali ni cam best gaklah...
tapi duit raye dpt ciput jer...
ko kan dah besar syahida, x malu betul...
sibuk pasal duit rayer..

hehe, xper ana still sekolah lg...
seciput2 duit raye ana pun,
lagi banyak dari adik2 ana...
so kat sini nk buat hypothesis jap...
semakin meningkat ketinggian seseorg tu, semakin meningkat jumlah duit raya.

kuang2x....so, conclusion nya,
hypothesis is accepted
adik2 kena terima hakikat yer...
x payah nak merengek2 kat akak mintak duit lebih...
dah sikit tu sikit lah juga!
ini berdasarkan fakta yg kukuh lagi sahih...
hehe ^_^


8 comments:

- m!ss_yaNa - said...

xbalik tganu..??
hehe~~

Cayril Ikhwan said...

hooo...sedondon warna ijau jugak......

~::sya_mujahidah::~ said...

alyana - thn lepas dah balik dah...insyaALlah thn dpn balik trganu..alyana balik mana?

cayril anuar - thn ni nak hijau...alam flora sket..

~::sya_mujahidah::~ said...

ops, sorry2 salah taip nama, cayril ikhwan.. baru betul! kesilapan teknikal amatlah dikesali

Norashikin Abdullah said...

adek2 nti comei..
nti pun comei jgak

~::sya_mujahidah::~ said...

tgk kakaklah...hehe! ade unsur2 perasaan di situ..

MujahidEEn_89 said...

haha.. serba hijau..

~::sya_mujahidah::~ said...

love hijau...nature!