Skip to main content

Raya Raya Raya!!!


Ni dia ragam kami masa pagi raya...
kuang2x...
macam2 gelagat ..
huhu



mak n ayah tgh tgk anak2 dia pakai sampin. dah besar panjang pun x reti2 nk pakai lg...




haziq terhegeh2 nk pakai sampin...org last sekali bersiap...




ihsan cam nak cari pasal plak pagi2 raya ni...naper? ade hutang ngan akak??





atif n ajwad yg tomey....korg smart lah pakai baju melayu..cam nak gi kahwin..haha!






asyraf malu2 kambing mintak maaf ngan ayah..maklumlah, dah sedar byk wat salah...


ajwad paling semngat nk raya! alar...nk mulakan operasi kutip duit raye je lebih!



Pagi raya pertama, family ana still kt umah lagi...
lepas sembhyang raya kitorg sarapan kenyang2
pastuh baru bertolak gi Johor...



aiseh, sorg jer perempuan? saperlah tu??


hijau giler tahun ni. thn depan warna kelabu taik anjing plak lah!


perjalanan ke johor letih betul...
tidor jer sepanjang nk balik kg tuh...
lpas tu bgun tidor,
dgr lagu raya, tgk adik bergadoh dlm kereta,
termenung kt luar tingkap kereta
urghh,
aktiviti yg mmbosankan!

lama sungguh nak sampai ke destinasi yg dituju
last2, lepas asar baru smpai....
alhamdulillah...
masa kua dr kereta tu
rasa BAHAGIA giler!!
hehe....almaklumlah, adik2 ramai sgt
sempit woo...

wah seonok nyer jumpe nenek n pakcik makcik...
paling best jumpe sepupu!!
best giler!!
borak2 n makan2 ngan diorg...
coz lama sgt x jumpe
dah 2 thn x balik kan..
tapi sepupu laki ana x layan sangat...
mgkin faktor jantina menghalangnya kot....
duduklah korg jauh2 yer...
jgn nak nyibuk kt sini..

yelah, ana klu ckp mmg x igt dunia..
susah nk berhenti..
haha!
padahal ckp benda x berfaedah jer..
alar, borak2 kosong...
bilalah tabiat buruk ni nak hilang?
xperlah...
jadikan hobi..
hehe...


oklah ader lg gmbr kt kampung...
tapi, x leyh nk masuk dlm komputer...

ni ader gmbr aksi berani adik ana...
'Ajwad da Nano'
dia jadi cam tuh coz terlebih excited nk balik kg...
haha!!



gaya menonggeng ala2 cipan nak beranak ...meh ramai2 kite gelakkan die....haha!!

abaikan background belakang...memang bersepah sejak azali lg umah ana tu...
raya kali ni cam best gaklah...
tapi duit raye dpt ciput jer...
ko kan dah besar syahida, x malu betul...
sibuk pasal duit rayer..

hehe, xper ana still sekolah lg...
seciput2 duit raye ana pun,
lagi banyak dari adik2 ana...
so kat sini nk buat hypothesis jap...
semakin meningkat ketinggian seseorg tu, semakin meningkat jumlah duit raya.

kuang2x....so, conclusion nya,
hypothesis is accepted
adik2 kena terima hakikat yer...
x payah nak merengek2 kat akak mintak duit lebih...
dah sikit tu sikit lah juga!
ini berdasarkan fakta yg kukuh lagi sahih...
hehe ^_^


Comments

- m!ss_yaNa - said…
xbalik tganu..??
hehe~~
Cayril Ikhwan said…
hooo...sedondon warna ijau jugak......
alyana - thn lepas dah balik dah...insyaALlah thn dpn balik trganu..alyana balik mana?

cayril anuar - thn ni nak hijau...alam flora sket..
ops, sorry2 salah taip nama, cayril ikhwan.. baru betul! kesilapan teknikal amatlah dikesali
adek2 nti comei..
nti pun comei jgak
tgk kakaklah...hehe! ade unsur2 perasaan di situ..
MujahidEEn_89 said…
haha.. serba hijau..

Popular posts from this blog

Mini Showcase Fitri Haris

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.


Hari ni nak sambung post yang lepas. Pasal Mini Showcase Fitri. Actually aku tau last minit pasal showcase ini, ada ajak sorang kawan aku ini minta temankan sekali, last minit juga. Then, untuk dijadikan cerita, aku pun bertolaklah dari rumah pukul 11. Bajet 2 jam perjalanan. Sebab event tu start pukul 1.30 kat UKM. Sampai je kat Stesen UKM aku solat dulu. Then naik teksi terus straight ke UKM. Aku tak keseorangan sebab kebetulan kawan aku yang sama-sama belajar kat kolej KPAKK pun join gak. Terus nampak dia kat depan pintu nak daftar tu. Salam salam dan tanya khabar gaya macam dah lama kenal padahal masa belajar dulu tak pernah pulak borak ngan dia,Then aku terus  duduk sebelah dia dan kawan dia. Kawan yang kata nak teman aku tu, tetibe cancel last minit. Gerak hati aku dah agak dah dia tak jadi teman. Berhuhuhu je lah aku.





Sampai-sampai je terus daftar dan bayar rm8. Fitri kata dia tak ambil sesen pun duit rm8 tu, tapi dia salurkan duit tu…

Baju kurung dan kasut sukan .

Termenung jap. Tengah fikir nak post apa. Otak blurrr sebab banyak sangat benda benda kecik yang macam bebola ikan kat tengah berlegar-legar dalam fikiran aku. *apakah ?? I mean assignment, quizess, presentation semua tu dah berkurang. So, macam tulaa. Okay, abaikan . aku merepek je. ( hakikatnya = Assignment takkan berkurang )




Saje letak gambar ni. Rinduu mak ! :')





Pendahuluan aku sangat laaa sadis. Apesal nih ? Apesal aku macam kelu lidah nak berkata-kata. Aku kan Kamus Pustaka Dewan dan Bahasa. Mana hilang vocab melayu aku? Huarggghh!! Ni semua assigment political sciences punya pasal! 5 hari aku hadaapp komputer pastu tibai segala benda pasal politik dalam English . Dalam english plak tu! Kau tau english aku sangatlah menonggeng. Apa kau rasa bila kau ada banyak benda nak cakap , tapi tak terluah sebab kau tak tau istilah khas untuk perkataan itu dalam english.Aku rasa macam ni ..... Bleeerghhhhhh ! Penat ! Sekejap sekejap gi google translate. Pastuh plak si Pak Google…

Heliza Tiru Style Aku. Tak boleh blaaa.

Ok, korang kena tipu. HAHA. Aku yang berangan-angan nak tiru style dia adalah. Hehee.




Wow, sungguh ! Dia memang canteeek. tapi part mekap tebal aku tak berkenan.



Aku suka heliza sangat-sangat! Sebab dia macam aku. Ke aku macam dia ? HAHA. Ntah laa, tapi yang pasti aku suka semua pakaian dia. Up-to-date dan bergaya tapi pada masa yang sama still menutup aurat. Artis Paling Sopan Berpakaian jatuh kepada Heliza Helmi. Tahniah !



Rajengnya study


Lagi satu en, dia ni bukannya sopan sangat sesopan pakaian dia, perangai dia pun gila-gila tau. Sengal semacam je. Aku selalu follow blog dia dan page kat fesbuk. Memang senget sikit kepala dia tapi dia suka publish status yang islamik, selalu ajak kita solat , saling mengingatkan antara satu sama lain. Sukalah dia. hehee.




Family dia. Happy je.



Stylenya baju dia. ;D




Comey. Hee.




Sengal uh dia. Time ni dia kat universiti. Dalam kuliah.




Kan aku dah cakap dia sengal. HAHA !




Aku suka ini. Sebab dia berjubah. :)




Ada video dia nyanyi lagu Chord G ni. Best ! Try…