Skip to main content

Impian Kasih - In team... ( ampun dipinta )

ini dia lagu favourite ana....
tapi pd masa yg sama ana benci gak lagu ni...
haha!! syahida gile...
suke tapi benci
alar, faizal tahir tu boleh...
BEnCinta...
nape ana x boleh..
suka hatilah...
nak tau sbb ape ana suke tp benci??
baca2 kt bawah tu, scrool2 lah ke bawah...





Impian Kasih
Album : Impian Kasih
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com


Kasih dengarlah hatiku berbicara
Kasih izinkan diriku bertanya
Bisakah cinta bersemi
Mengundang restu Ilahi
Adakah bahgia yang diimpi
Menjadi satu realiti.

Kasih ku sedari kekurangan diri
Kasih ku insafi kelemahan diri
Ku ingin sunting dirimu
Menjadi permaisuri hatiku
Sebagai isteri yang berbudi
Kebanggaan para suami

Wanita hiasan dunia
Seindah hiasan adalah wanita solehah
Yang akan membahagiakan
Syurga dalam rumahtangga

Hanya itu yang ku inginkan
Dari insan yang amat kusayang
Damaikanlah resah hatiku
Aku rindu kasih dan sayangmu
Terimalah seadanya
Akulah hiasan pelamin hidupmu

Andainya tiada jodoh
Untuk ke singgahsana
Ku pasrahkan segalanya
Kerna takdir yang akan menentukan
Impian kasih

ok ni lirik die....
skrg ni yg buat ana suke kt lagu ni just mukaddimah lagu die...
cam ade org main piano...
n chorus die jer...

''Wanita hiasan dunia
Seindah hiasan adalah wanita solehah
Yang akan membahagiakan
Syurga dalam rumahtangga''

tu jer yg buat ana suke kt lagu ni,
yg lain haprak!!

meh nak kasi komen kat setiap inci lirik lagu nih...

'Kasih dengarlah hatiku berbicara'

saper kekasih yg ko maksudkan ni?
x kahwin lg dah ckp kasih2...
gelilah...
nak muntah ana..
saper ade tupperware??
x nk dgr kau berbicara...tutup telinga terus!


Kasih ku sedari kekurangan diri
Kasih ku insafi kelemahan diri
Ku ingin sunting dirimu
Menjadi permaisuri hatiku

alhamdulillah, bagsulah sedar byk kekurangan dri...
tapi, x ckp plak nk perbaiki dr
cam ne nk bimbing kaum hawa?
tetibe je terus mintak kahwin...
agak2 si kaum hawa tu nk terima x pinangan die?
lu pikirlah sendri ( pinjam trademark tau nabil..haha! )


Hanya itu yang ku inginkan
Dari insan yang amat kusayang
Damaikanlah resah hatiku

ape yg ko nak?
tetibe je ckp sayang sekali lg...
amboi2, sesedap rasa semanis garam jer nk panggil syg2
mana boleh...
blom kawin..
kaum hawa x der kuasa nk damaikan resah ko..
hanya Allah je mampu...
dampingilah Allah dulu..


Aku rindu kasih dan sayangmu
Terimalah seadanya
Akulah hiasan pelamin hidupmu

kaum hawa mana main rindu n sayang2 yg x hanya tipu daya n mainan setan ni...
pleaselah sedar...
ko nk rindu2, rindu kt Allah yg satu jer lah...
pasang niat tu baik2...
jgn smpai berlaku zina hati...
jaga n kawal hati ko dulu..
kaum hawa xnk terima hiasan pelamin cam tuh...
gi ubah dri dulu...
perbaiki dri n hati..
ok?


hah...baru puas,
ana dah komen lirik lagu ni...
mintak maaf kpd kumpulan In-Team...
klu ade yg terbaca post ana...
mohon ampun...

act, bkn lgu nih jer...
byk lagi lagu nayid cintan- cintun yg macam ni...

betul ckp kawan ana,

antara lagu nasyid jiwang ngan lagu omputeh yg tntg persahabatan,
lagi bagus lagu omputeh tu...
so, be the best chooser..

ape pun ana still suke kt CHORUS impian kasih...
tu lah org panggil BenCinta...
hehe~




sekali lg gmbr ni di bubuh....kuang2x....suke2x

p/s : bukan senang tau nk kutuk lagu favaourite sendiri....ni pun kna kumpulkan kekuatan yg tinggi setinngi gunung Kinabalu...eh, x nk lah gunung Everest lah! mohon ampun sekali lg kerana mulut sangatlah LASER dlm mengutuk lagu ini...

ape pun lagu ni still lagu favourite no satu ana
..hehe






Comments

- m!ss_yaNa - said…
setuju2.. :)
name je nasyid...tp liriknyer..
erm~~
Anonymous said…
LAGU TU KHAS UNTUK ORANG YANG BERKAHWIN SAHAJA...
alyana - haha, gud2..

anoymous - r u sure utk org yg dah brkahwin? baca betul2 lirik nye...
Irtiyah said…
Salam

Gambar tu memang cun. :)

Popular posts from this blog

Mini Showcase Fitri Haris

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.


Hari ni nak sambung post yang lepas. Pasal Mini Showcase Fitri. Actually aku tau last minit pasal showcase ini, ada ajak sorang kawan aku ini minta temankan sekali, last minit juga. Then, untuk dijadikan cerita, aku pun bertolaklah dari rumah pukul 11. Bajet 2 jam perjalanan. Sebab event tu start pukul 1.30 kat UKM. Sampai je kat Stesen UKM aku solat dulu. Then naik teksi terus straight ke UKM. Aku tak keseorangan sebab kebetulan kawan aku yang sama-sama belajar kat kolej KPAKK pun join gak. Terus nampak dia kat depan pintu nak daftar tu. Salam salam dan tanya khabar gaya macam dah lama kenal padahal masa belajar dulu tak pernah pulak borak ngan dia,Then aku terus  duduk sebelah dia dan kawan dia. Kawan yang kata nak teman aku tu, tetibe cancel last minit. Gerak hati aku dah agak dah dia tak jadi teman. Berhuhuhu je lah aku.





Sampai-sampai je terus daftar dan bayar rm8. Fitri kata dia tak ambil sesen pun duit rm8 tu, tapi dia salurkan duit tu…

Baju kurung dan kasut sukan .

Termenung jap. Tengah fikir nak post apa. Otak blurrr sebab banyak sangat benda benda kecik yang macam bebola ikan kat tengah berlegar-legar dalam fikiran aku. *apakah ?? I mean assignment, quizess, presentation semua tu dah berkurang. So, macam tulaa. Okay, abaikan . aku merepek je. ( hakikatnya = Assignment takkan berkurang )




Saje letak gambar ni. Rinduu mak ! :')





Pendahuluan aku sangat laaa sadis. Apesal nih ? Apesal aku macam kelu lidah nak berkata-kata. Aku kan Kamus Pustaka Dewan dan Bahasa. Mana hilang vocab melayu aku? Huarggghh!! Ni semua assigment political sciences punya pasal! 5 hari aku hadaapp komputer pastu tibai segala benda pasal politik dalam English . Dalam english plak tu! Kau tau english aku sangatlah menonggeng. Apa kau rasa bila kau ada banyak benda nak cakap , tapi tak terluah sebab kau tak tau istilah khas untuk perkataan itu dalam english.Aku rasa macam ni ..... Bleeerghhhhhh ! Penat ! Sekejap sekejap gi google translate. Pastuh plak si Pak Google…

Heliza Tiru Style Aku. Tak boleh blaaa.

Ok, korang kena tipu. HAHA. Aku yang berangan-angan nak tiru style dia adalah. Hehee.




Wow, sungguh ! Dia memang canteeek. tapi part mekap tebal aku tak berkenan.



Aku suka heliza sangat-sangat! Sebab dia macam aku. Ke aku macam dia ? HAHA. Ntah laa, tapi yang pasti aku suka semua pakaian dia. Up-to-date dan bergaya tapi pada masa yang sama still menutup aurat. Artis Paling Sopan Berpakaian jatuh kepada Heliza Helmi. Tahniah !



Rajengnya study


Lagi satu en, dia ni bukannya sopan sangat sesopan pakaian dia, perangai dia pun gila-gila tau. Sengal semacam je. Aku selalu follow blog dia dan page kat fesbuk. Memang senget sikit kepala dia tapi dia suka publish status yang islamik, selalu ajak kita solat , saling mengingatkan antara satu sama lain. Sukalah dia. hehee.




Family dia. Happy je.



Stylenya baju dia. ;D




Comey. Hee.




Sengal uh dia. Time ni dia kat universiti. Dalam kuliah.




Kan aku dah cakap dia sengal. HAHA !




Aku suka ini. Sebab dia berjubah. :)




Ada video dia nyanyi lagu Chord G ni. Best ! Try…