September 24, 2009

Adam Cakap kt Nisa

agak2 ader x lelaki cam ni lagi??

klu die ngaku dia cam ni, angkat kaki...

alar, bukan ana nmpk pun....

x payah susah2 nk angkat...


Kami sulit menahan pandangan mata KAMI


ketika melihat kalian,


apalagi jika kalian diamanahkan ALLAH


kecantikan dan postur yang ideal,


kami semakin susah untuk menolak


agar tidak melihat kalian,


kerana itu lebarkanlah pakaian kalian,


dan tutupilah rambut hingga ke dada kalian


dengan kerudung yang membentang.


Kami juga sulit menahan pendengaran kami


ketika berbicara dengan kalian,


apalagi jika kalian diamanahkan oleh ALLAH


suara yang merdu dengan irama yang mendayu,


kerana itu tegaskanlah suara kalian,


dan berbicaralah seperlunya.


Kami juga sulit menahan bayangan-bayangan hati kalian,


ketika kalian dapat menjadi tempat mencurahkan isi hati kami,


waktu luang kami akan sering terisi oleh bayangan-bayangan kalian,


kerana itu janganlah kalian membiarkan kami


menjadi curahan hati bagi kalian.


Kami tahu kami paling lemah


bila harus berhadapan dengan kalian,


Kekerasan hati kami dengan mudah bisa luluh


hanya dengan senyum kalian,


Hati kami akan bergetar ketika mendengar kalian menangis,


Sungguh ALLAH telah memberikan amanah terindah kepada kalian,


maka jagalah jangan sampai ALLAH murka


dan memberikan keputusan.


Maha Besar ALLAH yang tahu akan kelemahan hati kami,


hanya dengan ikatan yang suci dan yang diredhai-Nya


kalian akan halal bagi kami..




"..Lalu apa yang telah aku lakukan selama ini...Ya Rabb...tolong ampuni aku...untuk setiap pandangan yang tak terjaga,lisan yang merayu dan hati yang tak terhijab...Ya Rabb...Engkau mengawasi kami tiap detik, karena kasih sayangMu kepada kami engkau perintahkan malaikat silih berganti menemani kami siang dan malam..."


hopefully, ade lagi muslimin cam ni....
eleh, syahida sibuk nak mencari yg soleh,
jgn mencari jer tapi, cuba utk menjadi...
baru lah dpt yg serasi..
insyaALlah, ana nak jadi wanita solehah..
Ameen!!


''perempuan yg baik utk lelaki yg baik dan lelaki yg baik untuk pmpn yg baik ''

sepandai2 tupai melompat, akhirnya tergolek ke tnah juga... eh? ape kaitan peribahasa ni?haha x tau..main bubuh jer..ikut sedap tgn nak taip...jgn layan..syahida kalau dah mereng, mmg cam tuh..full stop!

7 comments:

+akufobia+ said...

ada je.tapi macam cari semut hitam dalam gelap.haha.

alyani hamzah said...

yup!
ape sya ckp sume betol!

~::sya_mujahidah::~ said...

aku fobia - ouh yer? semut itam susah nk cari kan?

alyani hamzah - ana ckp sume betul?huhu

+akufobia+ said...

cuba cari.

~::sya_mujahidah::~ said...

x nk mencari, tapi nak mnjadi...insyAllah dtg sndri

+akufobia+ said...

semoga kekuatan DIA bersama kamu.

~::sya_mujahidah::~ said...

insyaAllah...Ameen!