August 8, 2009

Sahabat Sejati





~Sahabat Sejati~

Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku

C/O :
Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi


sejak kbelakangan ni, melodi lgu ni asek bermain2 kt kepala..
ana x tau pun tajuk dia sahabat sejati,
tetiba terjumpa liriknya kt salah satu blog yg ana visit td..
dulu, ana pernah suke giler kt lgu ni, pastuh dah lupa...
tetibe suke balik..
coz , syahdu jer lagunya..
lirik die pun menyentuh hati..
erm, lgu ni khas untuk kawan2 yg pernanh mnjadi sahabat..
windunya pd korang sumer..

7 comments:

zAcK said...

anti kene tag,,

title : tag[bile name digugel tanpe segan silu]

zAcK said...

nape??

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD said...

SaLam..em nak mencari sahabat sejati umpama kita nak mencari mutiara di lautan..x semua sahabat blh merasa bersama-sama susah dan seng..sekirnya ad sahabat sejati hargailah dirinya..=)..

~::sya_mujahidah::~ said...

betul2...
hargailah sahabat...^_^
ana suke berkawan..

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD said...

suka berkawan..alhamdulillah..em semoga ukhwah yg terjalin bukan satu ukhwah yg sia2x..=)

arnamee said...

salam.

indahkan lagu ni. suke3.

~::sya_mujahidah::~ said...

hehe..
mmg indah lagu nih..