July 14, 2009

Ampunkanlah hambaMu yg hina ni..

Ya Allah...
tetibe ana rasa cam bersalah sangat2 kat Allah..
sejak kbelakangan ni hati rasa kotor jer..
cam ader titik2 hitam pekat yg menular dlm sekeping hati ni..
kadang2 rasa sdg mmbeban segunung dosa even just tercalit satu kesalahan..
ntah kesalahan aper..
beribu dan x terkira..
contohnya...
Z.I.N.A
ana tau mesti semua terkejut dgn pengakuan ni..
tapi jujur ana katakan zina x semestinya pada bersetubuh, brpgangan tgn atau berdua2an..
tp, menyeluruh..
maksud zina kt sini ialah zina HATI...
zina hati mmg org x nmpk atau kalau ader pun x nmpak sgt..
tapi, doasanya sama byk dgn zina2 lain..
so, tarafnya seolah2 sama dgn pelacur yg berzina berulang kali kt luar sana tuh..
ana kesal Ya Allah..
ampunkanlah dosa hambaMu ni...
ana cuma hamba Mu yang lemah..
insan yg x berdaya utk mengawal..
jujur ana katakan, ana hamba yg masih x setanding dgn hamba2Mu lain yg bertaqwa...
namun, ana teringin untuk berada bersama2 golongan itu..
Kau bantulah ana ya Allah..
berikanlah ana kekuatan untuk menjaga segala pandangan mata ana..
supaya ana dapat mnjaga batas pergaulan, tingkah laku sbgai seorg muslimah..
juga gelak tawa ana yg meledak n satu kelas boleh dgr..
dan yg penting hati suci yg sntiasa teringatkannya..
Kau mtikanlah hati ku dari ,mengingatinya,
namun, Kau hidupkanlah hatiku untuk sntiasa mengingatiMu..
hanya kepadaMu, Ya Allah..
ana hanya akan berserah dri kpdaMu sahaja..
Tuhan sekalian alam..
kau hidupkan lah ana dalam islam..
dan Kau matikanlah ana juga dalam Islam..
ana mulia kerana Islam yg Kau kurniakan..
kalau Kau menarik nikmat Islam itu,maka ana akan kembali tehina..
semoga Kau mndgr rintihan hambaMu ini...

4 comments:

emina said...

erm... ble bce entri ni, bru fatin phm mksd zina yg sbnrnye...
byknye dosa fatin. lg byk dr syahida. thanks for telling.

xpe syahida, kte manusia mmg sll wat silap. skrg ni kte boleh m'hrp keredhaan Allah sje lah. doa doa la ye? amin~

~::sya_mujahidah::~ said...

hurm...
syahida kan baru pindah sek..
tup2 kt sek menengah biasa yg mmg pergaulan susah nk dijaga..
hurm, so, syahida kna double kan lg kekuatan yg ader untuk elakkan zina2 ni semua..
insyaAllah Dia bantu.
Ameen!

emina said...

owh... ok, pahm2 =)
syahida mcm kwn fatin gak la.
dye dlu skola agama pastu msk skola bese spye ble kt uni nnt xde la culture shock.

~::sya_mujahidah::~ said...

haah betul tuh..
nanti kat U boleh sesuaikan dri dgn cepat..
huhu =p