June 22, 2009

ingatlah, muslimah kat luar tu....


actually, kalau fikir logik akal...gerenti antunna akan rasa diri masing-masing tu muslimah yg betul2 mengerti apa itu erti seorang MUSLIMAH...

first of all, ana nak tya...
antunna rasa antunna ni wanita ke muslimah??
fikir2 kan...
kalau analah kan..ana kan cakap yg ana ni muslimah. dan ana bangga dengan jawapan yang ana pilih. dan hopefully antunna semua sependapat ngan ana gak.. ini sebabnya kalau antunna cakap antunna wanita, bermakna macam antunna berkongsi jawapan ngan wanita non-muslim yg melambak kat luar sana tuh... nak ke kite dalam senarai kategori mereka tuh? tepuk dada tya iman..

actually kan, ana tau ramai yg terjebak ngan dunia fantasi percintaan yg direka oleh diri masing2..asal couple jer sumernye terasa indah..cam dunia ni kite yg punya. segala baik, hensem n gentle dia kita nampak terang, suluh dan nyata. tanpa ader cacat cela pun.. mmg best lah katakan kalau dah couple kan.. sedap sehingga menjilat jari.ana x tau lah plak cam ner perasa bila dah ber'couple' ni... rasa strawberry ke, oren, coklat...ntah... ana x nak tau n malas nak tau rasa aper..

tapi, kalau dah clash tu, sumer yg jahat dier sumer dah nmpk depan mata. segala2nya ibarat racun, hempedu.pahit jer rasa.hampeh tol! ni lah manusia...alar...biaselah tu, kalau dah x sekepala kan...aper2 hal pun bley terjadi..ini kan pulak suami isteri, kalau dah bergaduh tu, terbang segala periuk, kuali, mangkuk tandas...nau'zubillah...

hurm...
nak cakap kat sini yang xder pekdah pun kalau kite kapel...
satu sen pun x dapat...
cume kebahagiaan yg tidakkekal abadi tu jer yg antunna kecapi..
kebahagiaan yg bakal menjemput derita...
bersedialah untuk hadapinya.
bila2 masa...
ok??

erm... org cakap " bercinta mmg manis...sweet jer... tapi, iman lagi manis dari cinta"
renungkanlah...


Kita hidup di dunia ni, bukan utk merosakkan hati kaum adam, tp kita nak kuatkan lagi smangat kaum adam untuk mnegakkan dan mempertahankan Islam.... jangan biarkan kita jadi fitnah pada mreka. maka biarlah kita jaga diri kita sungguh2 supaya kaum adam x tertarik pada kita dlm masa y sama dia hormat pd kita sebab kita ada pndirian n imej y tsendiri. imej apa? imej ISLAM y kita bawakan ini.... Biar bila kaum adam pandang kita, dia nmpk syiar Islam tu. Syiar tu bleh dinampak dgn akhlak kita, pergaulan kita, pakaian kita. InsyaAllah....Ameen!

"Walaupun kita tidak cantik di mata dunia, biarlah kita menjadi bualan penghuni di langit"


"Wanita yang sosial menjadi rebutan untuk dipermainkan, tetapi wanita yang baik dijadikan rebutan untuk DIMILIKI"


"Wanita solehah ialah dibibirnya tidak meniti nama lelaki, dan namanya tidak meniti dibibir lelaki"











4 comments:

My Life's Stories said...

isy..isy...apa punya dasat da...haahhahhah...apa yg penting??? kerjasama!

zAcK said...

gud points there .. ^^


muslimat sayap kiri perjuangan..

any comment?

~::sya_mujahidah::~ said...

hurm...
bukan sekadar sayap kiri perjuangan..
tapi jugak penegak kalimah Allah di muka bumi ni...
fitnah terbesar di dunia skrg ialah wanita..

lavender said...

betul3, sy stuju 100%